Jak rzucić palenie papierosów bez trudu i żalu?

Posted on Styczeń 4, 2011. Filed under: metoda na rzucenie palenia, rzucanie palenia | Tagi: , , , , , |

Czy istnieje sposób, który pozwoli palaczowi z dowolnie długim stażem w paleniu papierosów na bezbolesne rzucenie palenia papierosów? Zapewne wiele osób nie uwierzy, szczególnie spośród nałogowych palaczy i nałogowych przeciwników jakiejkolwiek formy sprzeciwu przed samym paleniem. Jest jednak pewien sposób, metoda, która wykorzystując tylko i wyłącznie przekonanie osoby palącej bez angażowania super wspomagaczy w postaci farmakologicznej czy jakiejkolwiek innej.

METODA
EASYWAY Allena Carr’a to metoda jedyna w swoim rodzaju. Jest całkowitym przeciwieństwem innych metod, które koncentrują się na mówieniu palaczom, dlaczego nie powinni palić.

Palacze palą nie z powodów, dla których nie powinni palić, ale z powodów, dla których palą.

Metoda ta jest pierwszą, która analizuje prawdziwe powody, dla których palimy. Allen Carr odkrył jak działa ‚nikotynowa pułapka’ i że to nie brak silnej woli utrudnia rzucenie, ale konflikt woli. Jego metoda usuwa ten konflikt, w rezultacie palacz nie potrzebuje silnej woli, żeby rzucić albo pozostać wolnym.
W momencie, kiedy palacz zrozumie działanie pułapki i postępuje zgodnie z kilkoma precyzyjnymi, prostymi instrukcjami, fizyczne objawy odstawienia nikotyny przestają być problemem.

JAK TO DZIAŁA?
Tak naprawdę fizyczne objawy odstawienia nikotyny są słabe i bardzo przypominają głód jedzenia. Jest to uczucie ‚pustki i niepokoju’, uczucie, że ‚czegoś brakuje’.
Prawdziwy koszmar palacza próbującego rzucić palenie, polega na psychicznym przygnębieniu wynikającym z przekonania, że pozbawia się on autentycznej przyjemności i wsparcia.

Każdy palacz wie, że palenie jest niezdrowe, drogie i aspołeczne. A zatem co trzyma ich przy paleniu, skoro woleliby przestać?

To STRACH. Strach, że BEZ papierosów:

  • nie będą potrafili cieszyć się życiem i radzić sobie ze stresem
  • nie będą potrafili zrelaksować się i skoncentrować
  • będą musieli przeżyć prawdziwy koszmar, żeby się uwolnić
  • być może nigdy nie uwolnią się do końca i zawsze już będą tęsknić za papierosem

Źródłem tych wszystkich lęków są złudzenia, jakie mamy nt palenia i uzależnienie od nikotyny. Złudzenie, że palenie pomaga się odprężyć albo skoncentrować, że palenie łagodzi stres albo zabija nudę. Gdyby to była prawda, palacze byliby bardziej zrelaksowani, mniej zestresowani albo znudzeni niż niepalący…
Używając logicznych i racjonalnych argumentów Allen Carr obala te wszystkie iluzje, pokazując palaczom, jak naprawdę działa pułapka.
W momencie, kiedy palacz uświadomia sobie, że będzie bardziej cieszył się życiem, lepiej radził sobie ze stresem, że łatwiej będzie mu się skoncentrować i zrelaksować i że nie będzie mu brakowało papierosa, lęk przed rzuceniem znika.
Jeśli dalej dociera do niego, że palenia nie ma żadnych zalet, że nic nie traci, nie rezygnuje absolutnie z niczego, niepalenie nie wymaga od niego nawet odrobiny silnej woli.
Metoda daje palaczowi pewność, że o ile w pełni zrozumie mechanizm nikotynowej pułapki i zastosuje się do kilku prostych instrukcji, nie tylko poradzi sobie z łatwością, ale cały proces stanie się dla niego źródłem prawdziwej radości.
Mówiąc prościej, ta wyjątkowa metoda jest jedyną metodą, która skutecznie rozprawia się z psychicznym uzależnieniem od nikotyny albo psychiczną potrzebą czy pragnieniem palenia.

Metoda Allena Carra jest kompletnym przeciwieństwem „metody silnej woli”.

Metoda silnej woli to próba zabicia w sobie pragnienia papierosa przy użyciu zdroworozsądkowych argumentów:

  • zagrożeń dla zdrowia
  • ubezwłasnowolnienia
  • kosztów

Ta metoda najczęściej skazana jest na niepowodzenie.
No bo kto lubi rezygnować?

Wielu palaczy próbuje przestać palić tzw. ‚metodą silnej woli’.

Budujemy w sobie świadomość oczywistych, negatywnych skutków palenia, takich jak groźba raka, brud, koszty itd. i wmawiamy sobie:
„Jeśli tylko wytrzymam bez palenia wystarczająco długo, pragnienie papierosa w końcu zniknie.”

Brzmi to wprawdzie logicznie, zwykle jednak dzieje się coś zupełnie odwrotnego.

Papieros staje się dla nas czymś najcenniejszym na świecie.
No bo kto lubi, kiedy mu się coś odbiera?

My niczego wam nie odbieramy – poza kilkoma iluzjami i stereotypami. W to miejsce dajemy wam coś bardzo ważnego: szansę na to, że staniecie się szczęśliwymi niepalącymi!

Reklamy

Make a Comment

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

Komentarze 3 to “Jak rzucić palenie papierosów bez trudu i żalu?”

RSS Feed for Rzucanie palenia – jak rzucić nałóg? Comments RSS Feed

mnie sie udalo, wiecej na moim blogu – rzucilem szybko, skutecznie i bez bolu

Bardzo mądre słowa i praktyczne podejście. Doszedłem do tych samych wniosków – żeby zdawac sobie sprawę nie z tego,czemu chcę rzucić palenie, ale z tego, dlaczego chcę palić. I nad tym popracować. Nad dążeniem do łatwej gratyfikacji i dodawaniu sobie pewności siebie papierosem.

Dokładnie tak! 🙂 Papieros robi z nas ubezwłasnowolnione bydle unormowane w wąskich kryteriach kary – nagrody. To bardzo głupie i zrozumienie tego procesu pozwoli nie tylko rzucić palenia ale poradzić sobie z innymi uzależnieniami. Trzeba trochę nad sobą popracować i efekty same przyjdą.


Where's The Comment Form?

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

%d blogerów lubi to: